Włosy też mają gorsze dni - jak sobie z nimi radzić?

Są dni kiedy włosy całkowicie odmawiają posłuszeństwa, czyli tzw. Bad Hair Days. Nie chcą się układać, są przyklapnięte, matowe, przesuszone. Wiecie coś o tym? 




1. Wpływ hormonów na włosy (!)
Hormony wpływają na nasze zdrowie, włosy natomiast są jednym z najczulszych barometrów naszego zdrowia.


Za stan włosów w dużym stopniu odpowiada nasz cykl hormonalny. Do połowy cyklu (ok. 14 dzień) poziom estrogenu ciągle wzrasta. Gdy estrogenu jest za dużo włosy są przyklapnięte i szybko się przetłuszczają. Powinniśmy wtedy zrezygnować z farbowania, ponieważ włosy słabiej chwytają farbę.

Następnie, gdy poziom estrogenu szybko się obniża (najniższy podczas miesiączki) włosy są pozbawione naturalnego blasku, stają się matowe i mogą wypadać. Czas po menstruacji (owulacja) nie bez powodu nazywa się pomenstruacyjną euforią - włosy pięknie błyszczą, ładnie się układając, a my mamy energię do działania.





2. Problemy sezonowe 

ZIMA - suche powietrze sprawia, że się włosy się elektryzują, brak nakrycia głowy w mroźny dzień może doprowadzić do uszkodzenia mieszków włosowych, natomiast źle dobrana czapka może powodować nadmierne przetłuszczanie się skóry głowy

WIOSNA - wypadanie włosów spowodowane osłabieniem organizmu po zimie, brak witamin

LATO - promienie słoneczne pozbawiają włosy warstwy ochronnej i wysuszają je, a chlorowana woda łatwo wnika wgłąb włosa zabijając go

JESIEŃ - wypadanie, któremu winien jest znowu estrogen




3. Celowy odpoczynek od stylizacji 
Czasem dobrze jest dać włosom odpocząć od gorącego powietrza suszarki, prostownicy, od ciasnych upięć, tapirowania, lakieru lub od mycia, zwłaszcza gdy robimy to codziennie. Gdy włosy wydają się być niewrażliwe na wszelkie stosowane maski, czy odżywki wystarczy dać im spokój na jakiś czas. Potem znowu każdy zabieg będzie bardziej efektowny i odczuwalny.


pics www.pinterest.com


4. Sposoby na Bad Hair Day
Najlepszym i najprostszym sposobem jest opatentowanie takich fryzur, które zawsze wyglądają ładnie i świeżo, a przy tym są łatwe w wykonaniu. Polecam wszelkie wysokie upięcia i koki. Dobrym pomysłem jest też opaska, która ukryje nieświeże włosy i jeśli je trochę natapirujemy doda także objętości. Stylizacje z czapką, chociażby z popularną beanie, mogą być równie modne co i funkcjonalne przy gorszych dniach.

Gdy włosy są oklapnięte w szybki sposób możemy je podratować używając suchego szamponu lub pudru dla dzieci, czy mąki ziemniaczanej. Trzeba jednak pamiętać o ich dokładnym wyczesaniu.

A Wy, macie jakieś sprawdzone sposoby?

6 komentarzy:

  1. Hmm a moje włosy mają cały czas gorsze dni i dzisiaj jak zobaczyłam ile mam za leki zapłacić to szczęka mi opadła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobra robota! Artykuł mądry oraz rzeczowy!

    Miło jest znajdywac takie artykuły. Czekam na więcej.


    A to jest moja strona - E-smycze.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Moim pomagają Pilomaxy. Bardzo je polubiłam. Polecam i Wam

    OdpowiedzUsuń
  4. wszystko mi sie tu podoba super !

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam energię do działania gdy mam dobrze ułożone włosy.

    OdpowiedzUsuń